Jag har byggt ett ASP-system som kommunicerar med en Access 2002-databas vilket har fungerat klanderfritt i snart två år. Gäller det bara ADODB-objekt eller alla typer av objekt? Är det bara ADODB kan man ju misstänka att det har hänt något med MDAC på servern och att det kan vara värt att testa en ominstallation av det. Det verkar bara vara ADODB-objekt. Provade skapa ett Scripting.FileSystemObject och det fungerade utan problem. Hämta hem det här: http://msdn.microsoft.com/data/mdac/downloads/default.aspx Kör sedan filen. Jag installerade MDAC 2.8 och tillhörande SP 1. Nu fungerar systemet igen! Du har inte installerat något på servern som har ställt till detta? Nej inte vad jag vet. Servern har varit "orörd" ett bra tag. Det kanske är någon uppdatering från Windows Update som ställt till det? Eller uppdatering av AV-program? Om jag inte minns fel så var det någon annan som ställde samma fråga för ett tag sedan...Problem med skapande av objekt och DLLHOST.EXE
Nu har det, utan att koden påverkats uppkommit ett mycket märkligt problem.
Så fort koden ska skapa ett objekt såsom:
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
får jag följande felmeddelande:
Serverobjekt fel 'ASP 0177 : 8007007e'
Server.CreateObject misslyckades
DLLHOST.EXE får samtidigt serverns CPU att gå upp i 100% konstant.
Jättetacksam för alla förslag jag kan få!
Sv: Problem med skapande av objekt och DLLHOST.EXE
/JohanSv:Problem med skapande av objekt och DLLHOST.EXE
Hur gör jag för att ominstallera MDAC på bästa sätt (har aldrig gjort det förut)?Sv: Problem med skapande av objekt och DLLHOST.EXE
Någon som kan tänka sig veta varför detta inträffade?
Iallafall, stort tack för hjälpen Johan!Sv: Problem med skapande av objekt och DLLHOST.EXE
Det skulle kunna vara ett virus men jag har kört flera olika antivirussökningar utan resultat.
Vad för program skulle kunna ställa till detta annars?
Någon som känner till problemet och löst det på något annat sätt?Sv: Problem med skapande av objekt och DLLHOST.EXE
/Johan