Hej ADODB.Connection.1 (0x80004005) Postar även koden så att ni får den: Vilken version av MySQL kör du? Har för mig att det krävs minst 4.1 för att köra subqueries. Tänk även på att det måste vara SELECT OfficerBlogId istället för SELECT *. MySQL versionen är: 4.0.24 Där har du felet, men 4.0.24 kan du inte använda subqueries. Om du inte kan byta till en nyare MySQL-version får du skapa frågan i koden. Plocka ut posterna du inte ska radera och skapa sedan en fråga som ser ut såhär: Tack så mycket. Det var sent igår så jag tänkte fel på versionsnumret. Delete from tabell limit 20,99999999999999999Ta bort alla poster utan de senaste 20
Vet att jag har haft kod till följande funktion och har även skrivit ett inlägg om detta tidigare, men den koden fungerar inte, även om jag byter ut Top X till Limit, men har slarvat bort den och efter 5 timmars sökande på nätet och samma felmeddelande om och om igen så ber jag nu om eran hjälp.
Det jag vill uppnå:
Ta bort alla poster från en tabell, MEN behåll de senaste 20.
Enligt många forum som jag varit på så ska följande kod fungera:
DELETE FROM Table WHERE Field NOT IN (SELECT Field FROM Table Order By DateTimeField ASC)
Men jag får bara fel så fort jag kör denna koden.
Någon som kan hjälpa mig innan tangentbordet flyger ut genom fönstret.
// MASv: Ta bort alla poster utan de senaste 20
SQLState: 4 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SELECT * FROM tblOfficerBlog ORDER BY OfficerBlogDateTime DESC)
functions.asp, line 1093Sv: Ta bort alla poster utan de senaste 20
strSQL = "DELETE FROM tblOfficerBlog WHERE OfficerBlogId NOT IN (SELECT * FROM tblOfficerBlog ORDER BY OfficerBlogDateTime DESC)
Set objRs = objConn.Execute(strSQL)
Set objRS = Nothing
ObjConn.CloseSv:Ta bort alla poster utan de senaste 20
/JohanSv: Ta bort alla poster utan de senaste 20
Har prövat med både * och utan och jag får samma fel...Sv:Ta bort alla poster utan de senaste 20
DELETE FROM tblOfficerBlog WHERE OfficerBlogId NOT IN (1, 4, 3, 9, 2)
/JohanSv: Ta bort alla poster utan de senaste 20
Har dock ingen möjlighet att byta eftersom den ligger på ett webhotell.
Tack igen
// MASv:Ta bort alla poster utan de senaste 20
Eller så är de 21 ?