Jag använder uppladdningsscriptet som finns här på Pellesoft för att ladda upp filer till en server. Kolla om du kan använda dig av exemplet på [Hämta filegenskaper] Koden som du använt i exemplet är lite främmande för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska implementera den i mitt projekt. Jag tror problemet är att man på något sätt måste ta ut värdena ur dataströmmen innan man skriver filen till severns hårddisk. Efter närmare efterforskningar har jag kommit fram till att när man använder INPUT TYPE=FILE så skickas inte dessa värden med (när filen skapades och när den senast ändrades) utan man måste använda en tredjepartskomponent såson ASP-upload.Få ut när fil skapades och senast uppdaterades
Detta fungerar klockrent men jag saknar en funktionalitet.
Går det på något sätt att ta ut orginalvärdena på när filen skapats och när den senast uppdaterades?
Exempelvis för att kunna se när en bild är tagen som laddas upp till servern.
jättetacksam för all hjälp jag kan få!Sv: Få ut när fil skapades och senast uppdaterades
Sv:Få ut när fil skapades och senast uppdaterades
Hur kan jag göra så att ditt script "kollar" på en specifik fil som jag har på servern?
Tack för att du visar intresse i mitt problem Pelle!Sv:Få ut när fil skapades och senast uppdaterades
Annars skriver servern över dessa värden när filen skapas till hårddisken, så när man med ett FSO-objekt tar ut värdena visar de bara tidpunkten då filen skapades på servern.
Skulle man inte kunna använda samma metod som följande värden tas ut ur Sub BuildUploadRequest(RequestBin)?
contentType = UploadRequest.Item("blob").Item("ContentType")
filepathname = UploadRequest.Item("blob").Item("FileName")
filename = Right(filepathname,Len(filepathname)-InstrRev(filepathname,"\"))
value = UploadRequest.Item("blob").Item("Value")
Som sagt, jättetacksam för all hjälp jag kan få!
Sv: Få ut när fil skapades och senast uppdaterades
Någon som har en annan uppfattning?