Jag håller på att bygga en liten radiokanal inom hushållet och lägger in all min musik i en sql databas. Jag vill att den skall sorteras efter hur mycket man önskar osv. Gjorde ett försök att lägga till en kolumn som jag kallar vikt och ger standard värdet 100 vilket jag tar +1 för aktuellt önskad låt och -1 för alla andra låtar. Dock drog det för mycket kraft att få den att dra ifrån 1 för cirka 10000 radar i databasen. Låter inte rimligt att det skulle vara så krävande, hur gör du? Men egentligen behöver du inte dra ifrån, du får samma "rankning" om du bara lägger till på den önskade låten. Så här gör jag: Jag håller med Johan. Testa med Nu har jag fått det att fungera, Men jag vill fortfarande att låtarna skall rasa efter ett tag i listan. Men när jag ändrar "+" till ett "-" så får jag bara Timeout fel hela tiden. Vad gör jag för fel?Ide & exempel för ett poängsystem?
Någon som har några tips?Sv: Ide & exempel för ett poängsystem?
/JohanSv:Ide & exempel för ett poängsystem?
SET UpdSongList1 = Connect.Execute("Update songlist SET vikt = vikt - 1 WHERE vikt > 1")
SET UpdSongList2 = Connect.Execute("Update songlist SET vikt = '"&(GetSonglist("vikt"))+2&"' WHERE ID = '"&(GetReqSong("SongID"))&"'")
Det tar ganska långtid och efter ett tag får jag time out när jag provar det i webbläsaren.Sv: Ide & exempel för ett poängsystem?
SET UpdSongList2 = Connect.Execute("Update songlist SET vikt = vikt+1 WHERE ID = '"&(GetReqSong("SongID"))&"'")
/ErikSv:Ide & exempel för ett poängsystem?