Har ett litet problem här. Jag har en dll fil som jag använder på X antal siter. Det den gör är att ta emot en connection sträng till en SQL server och hämtar viss information. Dll:en är inte registrerad korrekt genom regsvr32 vid installation ...Kör regsvr32 på kör/run prompten. Kan du ha dllen på fler ställen? Då måste du manuellt avregga den på alla ställen och sedan regga på rätt ställe... Det kan inte vara så att din dll använder ADO och att det är det som krånglar? Jag vet att jag har svarat på flera inlägg där ADO helt plötsligt har slutat att fungera (troligtvis i samband med körning av Windows Update) och man har fått installera om det. Japp den använder ADO men alla har samma ADO version. 2.8 Hmmm... Jag är väldigt skeptisk till att skapa en anslutning i global.asa. Då en webbapplikation är trådad finns det mycket problem det kan ställa till med.Class doesn't support automation
Jag initierar den i global.asa
Nu så har det på några av mina nya kunders installationer kommit upp ett felmeddelande:
"Class doesn't support automation"
Detta sker när jag kallar på dllen.
<code>
sub Application_OnStart
'## Databaskoppling
Dim Conn
Set Conn = Server.CreateObject("adodb.connection")
Conn.CursorLocation = 3 'adUseClient
Conn.Open "Provider=SQLOLEDB; Data Source=XXXX; Initial Catalog=XXXX; User ID=XXX; Password=XXX"
-->FELrad resourceLoader.init(Conn)
conn.close
end sub
</code>
Har sökt med ljud och lyckta efter ett svar men inte hittat. Kan det har något med rättigheter att göra, IUSR, IWAM?Sv: Class doesn't support automation
Sv: Class doesn't support automation
Sv: Class doesn't support automation
Vart skapar du ditt objekt förresten?
/JohanSv:Class doesn't support automation
Jag skapar objektet i global.asa med
<code>
<object runat="server" scope="application" id="resourceLoader" progid="culture.loader"></object>
</code>Sv: Class doesn't support automation
Vad händer om du instansierar din anslutning på sidan istället?