Någon som vet hur man i ASP kan kontrollera vilken webläsare klienten kör? Jag hittade denna koden: Du ser inga likheter med det exemplet och mitt? =) Det var nämligen så jag försökte men det fungerade inte... Ursäkta min slarvighet, läste snabbt igenom inlägget och fick uppfattningen att du var ute efter versionsnummror osv. Det var precis det jag behövde, men det verkar inte fungera... Jag kör IIS på NT4 och klienten är W2K med IE5 och NN4... Jag har löst problemet nu mha tomsve Observera att du kollar bara om du använder mozilla, något som t.ex. Opera (www.opera.com) har som standardinställning! Så du kan ju inte vara säker på att det är Netscape! Om det inte är Netscape innehåller väl strängen inte "COMPATIBLE"?Kontrollera webläsare
Set BC = Server.CreateObject("MSWC.BrowserType")
response.write BC.Browser
Den fungerade dock inte som förväntat, när jag surfade med IE5 returnerade den "Netscape" och med NN returnerade den "Default"...
/JohanSv: Kontrollera webläsare
Kör du ME så fungerar det inte (har inte testat, för att PWS inte funkar i ME,inte i min iaf). Kör själv ME och filen finns inte på hela härdskivan.
Mvh
/HolmenSv: Kontrollera webläsare
<code>
If InStr(UCase(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")), "MSIE")<>0 Then
Response.Write "Du använder Internet Explorer"
ElseIf InStr(UCase(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")), "MOZILLA")<>0 And InStr(UCase(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")), "COMPATIBLE")=0 Then
Response.Write "Du använder NS"
Else
Response.Write "Du använder okänd"
End If
</code>
Det finns en komponent (synd att det finns så många bra komponenter men man brukar ju aldrig få använda dem) på www.browserhawk.com som verkar bra!Sv: Kontrollera webläsare
/Johan