hejsan! .MoveFirst Kan du inte berätta vad du skall göra? Det kan finnas effektivare sätt att göra det på än att iterera över ett recordset. Kanske en join kan lösa det bättre. andreas!hur går man tillbaka till början i ett recordset?
jag skaffar ett recordset som jag går igenom en gång...
nu undrar jag om man kan gå tillbaka till början istället för att behöva skapa ett nytt och sen gå igenom det....
recSet.(?)
tack!
/alexSv: hur går man tillbaka till början i ett recordset?
Du måste dock använda en cursor som tillåter att man går bakåt.
Varför inte spara det du behöver när du går igenom första gången istället?Sv: hur går man tillbaka till början i ett recordset?
Sv: hur går man tillbaka till början i ett recordset?
jag såg att du svarat på min andra fråga ang. checkade boxar och sånt...
detta här skulle ersätta den ideen eftersom jag inte fick rätt på det... men efter ditt svar kanske det andra går...
denna ideen jag hade var att jag skulle gå igenom rec.setet en gång och skriva upp alla som var checkade, sedan några tomma rader för att sedan gå igenom rec.setet igen och skriva de som inte var checkade. Så jag fick dem åtskillda. Det skulle lösa mitt problem även om det blev fult som tusan..
hoppas du förstår problemet
edit: nu är inte denna frågan aktuell för mig längre med avseende på implementation på min sida, däremot är det fortfarande intressant att lära sig något nytt! :-)
/alex