Jag använder mig av chili upload och blir då tvungen att hämta värdena från formuläret på ett annorlunda sätt, enligt detta det betydet att du inte samtidigt kan skicka binärt data som fältdata. Jaså, men alla textboxar och textareas funkar att skicka med, och kan behandlas på korrekt sätt. Hur kan man lösa detta då om man inte kan använda en checkbox, behöver verkligen använda mig av en box där användaren svarar "ja eller nej". Ingen som har nått förslag på vad som är fel, har försökt korrigera det i en vecka nu, börjar bli snurrig här:) Borde finnas folk där ute som stött på samma problem tycker jag om de använt sig av samma komponent Jag har ingen lösning men kan bekräfta problemetProblem med chili upload och checkbox!
Fornamn = Upload.FormData("Fornamn")
men när jag ska läsa in en checkbox värde får jag error. Allt annat går att läsa in. alltså denna raden som den inte accepterar:
Telefonbox = Upload.FormData("Telefonbox")
följande felmeddelande får jag: Cannot use Request.Form collection after calling BinaryRead.
Vad beror detta på?Sv: Problem med chili upload och checkbox!
Med andra ord, du kan inte ladda uppen fil samtidigt som du skickar med en text i ett formulärSv:Problem med chili upload och checkbox!
Ingen annan somstött på detta problemet ochlöst det då det isåfall borde ha uppkommit för många andra som använt sig av den upload funktionen.Sv: Problem med chili upload och checkbox!
Sv:Problem med chili upload och checkbox!
Har i min form en checkbox:
<input type="checkbox" name="agree" value="ja">
Och tar emot dess värde i ChiliUpload objectets formdata collection:
user_agreesch = chUpl.FormData("agree")
Detta funkar om checkboxen är förkryssad. Annars kommer följande fel:
"Element not found in collection."
Det verkar ju som om checkboxen bara skickas med om den är förkryssad ... skumt