Hejsan! När du sysslar med datum så bör du skriva: Hej! <b>SQL-Server så skall du fortsätta som du ghorde innan</b> ja testar nu... de funkar, men vi får se om de håller hela vägen. Din kod inehårre en kritisk brist. Kallad SQL inject. Skulle du kunna förklara/visa mer vad du menar angående parametrarna och hur den skulle hantera farliga tecken?Lagra Datum i Databas
Min Kod
<code>
<%
Email = Request.Form("email")
Username = Request.Form("username")
Password = Request.Form("password")
Datum = now
Aktiv = "false"
Ban = "1"
Dat = Date()
Connect.Execute("Insert Into medlemmar(email,password,username,datum,aktiv,ban,countdate) Values('" & Email & "','" & Password & "','" & Username & "','" & Datum & "','" & Aktiv & "','" & Ban & "','" & Dat & "')") %>
</code>
Denna kod funkar kanon, men ser ni Dat = Date() ??
Det som händer är att den ibland ej lagras i databasen, utan i databasen står det fortfarande 0000-00-00
Läst upp på sidan har jag:
<code>
<% Session.LCID = 1053 %>
</ode>
Tacksam för svar.
Mvh HassanSv: Lagra Datum i Databas
<code>
now()
</code>
Du bör också ha "staket" runt variablen
<code>
#" & Dat & "#
</code>
OBS detta gäller Access, om du har SQL-Server så skall du fortsätta som du ghorde innan.Sv:Lagra Datum i Databas
Jag använder Mysql databas?
Vadå fortsätta som jag gjorde innan, de löser ju ej problemet.Sv: Lagra Datum i Databas
Det är skillnad på Mysql och SQL-server(Microsoft.
Har du testat med now()?Sv:Lagra Datum i Databas
innan så funkade date med, men då o då kunde den hoppa över o strunta i att lagra datumet...
inte ofta, men de hände några medlemmar, som mailade o klagade på att deras limit per day inte resetas =)Sv: Lagra Datum i Databas
Titta upp command objektet i ADO och använd det med parametrar.
Då hanterar den farliga tecken.Sv:Lagra Datum i Databas
Du kan ju ta trådens exempel och visa med, om du vill!