jag vill loopa igenom databasen med medlemmar när man lägger till sig som ny och jag vill inte att man ska kunna ta samma epost och användarnamn som någon annan men jag får inte till det. Är det nån som skulle kunna hjälpa mig. Så här ser min kod ut:Loopa igenom databasen
<% If Request.QueryString("add") = "yes" Then
set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("db/dbfrm.mdb")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "SELECT * FROM tblKonto ORDER BY fldKonto"
set rs = conn.Execute(sql)
epost = Request.Form("fldEpost")
konto = Request.Form("fldKonto")
Do While NOT rs.EOF
If rs("fldKonto") = konto OR rs("fldEpost") = epost Then
strTmp = "update tblKonto set tblKonto.fldEpost ='" & Request.Form("fldEpost") & "', tblKonto.fldFnamn='" & Request.Form("fldFnamn") & "', tblKonto.fldEnamn = '" & Request.Form("fldEnamn") & "', tblKonto.fldPassword = '" & Request.Form("fldPassword") & "' where fldEpost = " & Request.Form("fldEpost") & ""
Response.write strTmp
conn.Execute(strTmp)
'Response.Redirect ("default.asp")
Else
sqlStrInsert = "Insert into tblKonto (fldEpost,fldFnamn,fldEnamn,fldKonto,fldPassword,fldGroup) Values('" & Trim(Request.Form("fldEpost")) & "','" & Trim(Request.Form("fldFnamn")) & "','" & Trim(Request.Form("fldEnamn")) & "','" & Trim(Request.Form("fldKonto")) & "','" & Trim(Request.Form("fldPassword")) & "','" & "medlem" & "')"'"
conn.Execute(sqlStrInsert)
Response.write sqlStrInsert
End If
rs.MoveNext
Loop
rs.Close
End If %>