Hejsan! Det är inte omöjligt att det blir en iisreset som körs medan användarna håller på. Ett hotell är ju gungigt i det avseendet att andra kan koda fel och störa varandras sidor. Det märkliga är att dom kan skapa nyheter som dom också lägger upp bilder på utan problem. Oftast så lägger de iofs inte upp mer än en nyhet åt gången. Du kan i iis:en använda keepalive också. Så vad du säger är att det är bara vid bilduppladdningen som användaren loggas ut? Jag kan inte styra webbhotellet något. Men det verkar helt klart som det är vid bilduppladdningen som sessionen dör ut. Det fungerar ju med ett par bilder, men sedan verkar den få nog. Det kan inte vara kodat på något dumt sätt så att din applikation förbrukar mer minne för varje uppladdning och att servern startar om din web pga för stor minnesåtgång? Det är mycket möjligt, det är inte jag själv som har kodat admingränssnittet (inte säkert att det hade fungerat om jag hade gjort det själv heller :D) Administrationsgränssnitt slänger ut användaren
Har ett administrationsgränssnitt i ASP som är lite sisådär. Har planer på att koda om det, men tiden ska räcka till också. Har dock fått ett antal användare som klagar på att dom blir utslängda från administrationssidan såfort de försöker ladda upp bilder. Det går bra att ladda upp ungefär två bilder, men vid den tredje blir de utslängda.
Har ställt upp session.timeout från 20 till 60, men det har inte gett något utslag. (Har kört en response.write session.timeout och fått bekräftat att webbservern inte har låst den på 20).
Är inte direkt erfaren på dehär med inloggningar och administrationsgränssnitt i ASP, så jag vänder mig nu till er för hjälp. Vad saknas i koden som gör att användarna blir utkastade? Kan det rent av vara webbhotellet som strular?
Mvh
ChristofferSv: Administrationsgränssnitt slänger ut användaren
Sv:Administrationsgränssnitt slänger ut användaren
Det finns alltså inga andra spännande kommandon för att få stanna kvar på sidan utan att sessionen dör?
´
Mvh
Christoffer Sv: Administrationsgränssnitt slänger ut användaren
Sv:Administrationsgränssnitt slänger ut användaren
Sv: Administrationsgränssnitt slänger ut användaren
/JohanSv:Administrationsgränssnitt slänger ut användaren
Jag ska börja göra om samtliga hemsidor på företaget, men det är ju inte "bara" tyvärr.
Edit: Ska tilläggas att användaren blir utkastad till inloggningssidan. Kommer alltså inga felmeddelanden eller något annat spännande.