Kanske kan säga att det är som en liten fortsättning från det förra inlägget [Fattar noll om uppladdning...]... Om det är värden som kommer direkt från ett formulär så är det Request.Form("BildInfo") du ska använda, alternativt bara Request("BildInfo"). Nej, i förra inlägget bad dem mig att använda myRequest eftersom man inte kan använda request.form i samband med BinaryRead... myRequest är en funktion som måste definieras Jag har den fast längre upp... MyRequestFiles(9,3). Om jag ska va ärlig så har jag inte en aning... Så du har ingen aning om varför inte det följer med några värden?? :( Borde inte dessa två värden också följa med i Headern?? Annat problem om uppladdning
(Först hade jag tänkt o skriva att inte jag kan se dem uppladdade bilderna i Gallery-mappen när jag tittar i FTPn, men nu helt plötsligt såg jag dem.. Förut kunde jag inte se dem, trots att bilderna hämtas och visas från just den mappen! - Löste sig av sig självt! :) )
MEN nu har jag två stycken "extra" inforutor som ska med från Admin_Gallery.asp: BildInfo samt FamilyID, men INGEN av dem två landar i databasen!! BildNamnet följer med och läggs in, så det adderas en ny post i databasen, men BildInfo och FamilyID förblir tomma!!
Så här hämtar jag med dem värdena:
<code>
BildInfo = myRequest("BildInfo")
FamilyID = myRequest("FamilyID")
set rs = server.createobject("ADODB.recordset")
rs.open "Gallery", con, 2, 3
rs.addnew
rs("BildNamn") = fName
rs("BildInfo") = BildInfo
rs("FamilyID") = FamilyID
rs.update
</code>
Men, tomt...
Hjälp!!?? :)Sv: Annat problem om uppladdning
BildInfo = Request.Form("BildInfo")
FamilyID = Request.Form("FamilyID")
/J
Sv:Annat problem om uppladdning
så jag skriver rätt, trots det följer inga värden med!Sv: Annat problem om uppladdning
set Myrequest.blalal någonting.
Just i ditt fall, försöker du anropa en funktion som inte finns - därför är det tomt.
Så du får helt enkelt, i brist av ASPUpload eller liknande funktion, dela upp uppladdningen och uppladdningsinformationen i två
sida1 - forumläret där man väljer fil för uppladdning.
sida2 - uppladdning görs och sparar filsökvägen i en type=hidden. övriga fält skall matas in
sida3 - sparas i databasenSv:Annat problem om uppladdning
<code>
Dim MyRequest, MyRequestFiles(9,3)
Set MyRequest = CreateObject("Scripting.Dictionary")
</code>
:)
Men jag ska försöka göra som du sa... :)
Tack!Sv: Annat problem om uppladdning
det är en array men är detta binära datan från filen?Sv:Annat problem om uppladdning
Uppladding är helt nytt för mig och jag tog scriptet från Pelle under artiklar...
http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=775Sv:Annat problem om uppladdning
Sv: Annat problem om uppladdning
Gud, jag vet inte vad jag ska göra!!!