Hej! hej då blir det till att mer förklara hur databasen/tabellen är byggd, fältnamn och fälttyp Jag har skrivit såhär: Hej! Inget felmeddelande, förutom det jag gjort själv, Ingen träff! det är när RecSet = EOF Hej! Tack för all hjälp! Nu har jag fått igång det genom att skriva:Sökning
Jag har gjort så att man kan söka i min databas, men jag vet inte hur man gör för att söka på många olika saker SAMTIDIGT, ex. Jag vill söka på alla som heter Nilla och är 18 år och bor i Göteborg. Tack för svar!Sv: Sökning
testa
<code>
sql = "SELECT * FROM tabbell WHERE namn = 'Nilla' AND ålder = 18 AND stad = 'göteborg'"
</code>
/jonasSv: Sökning
cya,
PatrikBSv: Sökning
<% Set RecSet=Connect.Execute("SELECT * FROM users WHERE usrname LIKE '"& Request.QueryString("usr") &"%' AND mysex = '"& Request.QueryString("sex") &"' AND myage = '"& Request.QueryString("age") &"'") %>
Men om man inte fyller i EXKAT som det står i databasen så står det att den inte finns! Jag vill att man ska kunna hitta en massa saker, ex. om du skriver in An så ska den hitta Anders, Anna osv. Och om man bara skriver in en ålder så ska BARA folk mellan 25-30 visas! Skit svårt asså!
/MYCKET TACK FÖR HJÄLP!Sv: Sökning
Ett tips: om nånting inte fungerar och du postar det här, berätta gärna också vad du får för slags felmeddelande, OM du nu får något.
Lev väl,
Tom S.Sv: Sökning
Sv: Sökning
> Inget felmeddelande, förutom det jag gjort själv
Förslagsvis så avaktiverar du dom egna felmeddelandena, så att du verkligen får se vad som blir fel. Sen när du går i produktion så kan du aktivera dom igen.
Du provat jonas kod? Provade du samma värden som han använde eller bytte du ut till något som fanns i din databas och tabell?
Lev väl,
Tom S.Sv: Sökning
<% If Request.QueryString("sex") = "Båda könen" Then
sSex = ""
Else
sSex = Request.QueryString("sex")
End If %>
<% If Request.QueryString("age") = "Alla åldrar" Then
sAge = ""
Else
sAge = Request.QueryString("age")
End If %>