Hej, jag har ett problem, jag använder mig av ett cdo mail script och jag får in folk som skickar spam mail via min mail funktion. Ibland får jag massor med konstiga mails som inte liknar något förrutom spam virus mail. Jag verkar vara den som skickar spam eftersom de utnyttjar mitt skript. Finns det något sätt att sätta stopp på detta? Jag har själv råkat ut för detta senaste veckan men har inte orkat göra något åt det än. En lösning kan vara att implementera något liknande http://www.swesecure.com/?ID=dc6ea60a-12ae-4e7e-9e9c-59489ccafa90&IID=9852190d-69bf-4cb0-9378-35f30b375152. tack för ditt svar. jag håller fortfarande på och söker den rätta vägen, men jag tror att Henrik kanske har löst detta åt mig. Jävla bra site du gav mig, roligt. någon använder sig av mitt mail script att skicka spam
Här är min kod
Set MyMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
MyMail.From = "mike@coala.com"
MyMail.To = "mike@coala.com"
MyMail.Subject = "min undersökning"
MyMail.HTMLBody = RS("strEmail") & strBody2
MyMail.Fields.Update()
MyMail.Send()
Set MyMail = Nothing
vore tacksam för något svar på detta. STOPPA SPAMSv: någon använder sig av mitt mail script att skicka spam
För ett tag sedan hade jag problem med att någon/något autopostade inlägg i gästboken på en hemsida, jdär ändrade jag namn på scriptet som man postar mot, sedan dess har jag inte fått något mer spam (men det är väl bara en tidsfråga innan någon hittar det nya scriptet...).
/JohanSv:någon använder sig av mitt mail script att skicka spam
mike