HEJ! eftersom du skriver att du listar alla posterna så kan du samtidigt sätta en länk på dessa. Jag föreslår att du lägger till en checkbox före varje rad så att man kan markera det/de som skall raderas. Vid din submitknapp för radering så sätter du exempelvis till action="delete" Tack Pelle för dit svar. Hur loopar man genom checkboxar då? Det kan ju vara lämpligt att ändra rubrik också, eftersom du just nu ställde en ny fråga borde den fått en annan rubrik, eller?Ta bort poster ur en databas
Är det någon som vet hur jag skall göra för att ta bort en post ur
en databas via ett HTML formulär.
Jag har listat databasen via HTML formulär, det jag skulle vilja är nu
att kunna välja vilken post jag skall ta bort och sedan uppdaterea.Sv: Ta bort poster ur en databas
När programmet laddas om så kontrollerar du om action="delete" är sant, då kan du loopa alla checkboxar som har värdet på det recordnummer som posterna har - sen kan du loopa igenom dessa och radera de som skall bort.
/PelleSv: Ta bort poster ur en databas
Nu skall jag prova och se om jag kan få till det!!
Som du förstår så är jag en nybörjare på området ASP.Sv: Ta bort poster ur en databas
PS.Påpekar det igen...så fort jag svarar på ett inlägg vore det toppen om den här rutan fick fokus istället för rubriken!.DS
//JoelDet är bra att ändra rubrik
/Johan