Jag har två st sidor. vad är tanken att du skall göra med variabeln sedan då? Den ska användas på flera sidor ja. då är det bättre att ta koden för tabellen i en separat fil och lägga in den på de sidor som ska använda den med : jag vill alltså ha alla tabeller och all data som tabellerna kommer innehålla ifrån "tabellfilen.asp" och lägga in i en variabel som jag kan göra vad jag vill med sen. om du lägger filen i en separat fil kan du öppna filen mha FSO där du får innehållet i en variabel. Nu är det så att denna fil som jag ska hämta mina tabeller med data i använder sig utav asp-kod, databaskopplingar osv. nope. Att slänga in allt i en variabel skulle fungera. Det har jag redan tänkt på. Likaså att sätta in allt i en databas. Få en sida till en variabel
Om man kikar på den ena genom att skriva in sökvägen så får man på skärmen lite tabeller och data.
Nu skulle jag vilja få dessa tabeller och data in i en variabel på den andra sidan. Går det?
Jag chansade med:
minVariabel = server.execute("sida2.asp")
Men då skrev den ut på skärmen ändå.Sv: Få en sida till en variabel
Är det bara att lyckas använda samma tabell på flera sidor eller vad är syftet?Sv:Få en sida till en variabel
På en sida så presenteras tabellen. På en annan så ska den skickas iväg som ett mail.Sv: Få en sida till en variabel
<!-- #include file="tabellfilen.asp"-->
eller
server.execute("tabellfilen")Sv:Få en sida till en variabel
om jag kör #include eller server.execute så kommer alla dessa tabeller och data synas på skärmen innan jag har hunnit formatera eller vad det nu blir att jag gör.
(som jag alltså skulle kunna göra om jag hade allt i en variabel)Sv: Få en sida till en variabel
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set fileObject = fso.GetFile(Server.MapPath("\mapp\") & "\filen.txt")
Set textStreamObject = fileObject.OpenAsTextStream(1,0)
variabelnamn = textStreamObject.ReadAll
Set textStreamObject = Nothing
Set fileObject = Nothing
Set fso = Nothing
Sv:Få en sida till en variabel
Då fungerar inte FSO väl?Sv: Få en sida till en variabel
då får du hitta på ett annat sätt.
Du verkar ha snöat in dig på något feltänk.
Kan du inte göra så att all data läggs in i en variabel från början då?!
visa koden så får vi se hur du gjortSv:Få en sida till en variabel
Men jag skulle gärna slippa det och behålla all kod som det är som denna .asp-fil innehåller.
Men jag får tacka så mycket för hjälpen ändå!