Hejsan, Jag tror inte det går. Det finns någon form av fritextsökning på sql-server som vad jag hört lägger separata filer på disk som kanske kan vara sökbara via indexserver men det förutsätter även att SQL-servern och IIS-servern kan nå varandra eller är på samma server. Index Server och Full-Text Search (som finns i SQL Server) använder bägge två samma komponent 'under', nämligen MS Search. Full-Text Search lagrar sina index på disk, men jag tror inte man kan söka i dem via Index Server. Iofs finns det ju ingen anledning om man ändå ska ner i databasen för att generera informationen, då kan man även indexera och söka i den med Full-Text Search.Vad kan MS Index Server söka i...
Vilka typ av dokument kan MS Index Server söka i ?
Jag vill göra en sökning på en webplats men webplatsen består främst av dynamiska ASP sidor, är det då möjligt att med Index Server få ut träffar från dessa sidor ?
mvh StefanSv: Vad kan MS Index Server söka i...
Hälsningar
/PelleSv: Vad kan MS Index Server söka i...
Tackar för ditt svar Pelle, jag sitter på både webservern och SQLservern så möjligheterna finns! Min forskning fortsätter...
mvh Stefan
PS. Tack för ditt slit med de bästa och de mest informativa VB / ASP sidor jag vet av!!Sv: Vad kan MS Index Server söka i...
Personligen har jag dock inte för mycket goda erfarenheter av FTS (eller Index Server för den delen).