Hej! <b>Jag upptäckte att de variabler som jag definierar i <SCRIPT> inte känns igen i asp-delarna och viserversa.</b>Asp & VBScript
Jag jobbar just nu med en asp-sida där jag blandar både VBScript i form av asp (alltså inom <% %> taggen) och VBScript som <SCRIPT>
Jag upptäckte att de variabler som jag definierar i <SCRIPT> inte känns igen i asp-delarna och viserversa. Samtidigt upptäckte jag att det finns funktioner som bara fungerar i <SCRIPT> och inte i asp.
För att kunna använda mig av båda använder jag funktionen "onmousedown" och anropar en <SCRIPT> funktion.
Finns det någon möjlighet att skicka med andra värden än tal och text? text ett recordset?
Alternativt, finns det något smidigare sätt att arbeta med dessa två parallellt.
Eller går det att anropa en asp-funktion genom att använda "onmousedown"?
/MattiasSv: Asp & VBScript
ASP-koden exekveras på servern koden i script-taggen på klienten. Om du vill använda resutlatet du får fram i ASP i klientscriptet så får du generera klientscriptet med ASP och då tilldela variabler rätt värde.
<b>Eller går det att anropa en asp-funktion genom att använda "onmousedown"?</b>
Antingen får du ladda om sidan och köra en asp-funktion eller så ska du titta på en teknik som kallas AJAX. Det går ut på att man anropar server-funktioner från ett klientscript och sedan använder resultatet i klientscriptet.
/Johan