Jag gör om ett publiceringsverktyg och ersätter textarea (med HTML-taggar i) till en WUSIWUG-editor som heter FCKEdtior. Bollar gärna det är en vanlig HTML kommentar. OK - det enklaste är nog replace så som du föreslår.FCKEditor och kommentarer
I vissa fall använder jag kommentarer för att beskriva fälten i redigeringsläge. Detta syns ju endast i redigeringsläget (om man inte väljer "visa källa")
Hur skall jag göra här för att fortfarande få det att fungera? Skall jag göra en "custom-tagg" dvs replace först så man kan se det i WUSYWUG-editorn och sedan igen om man uppdaterar fältet?
Bolla med mig tack.Sv: FCKEditor och kommentarer
Men kan du ge lite kodexempel på hur en så kommentar ser ut?Sv:FCKEditor och kommentarer
<!-- en massa text -->
Och detta visas ju (så klart) inte i editorn
men funderade över att innan jag tilldelar värdet från dbtabellfältet så gör jag en replace till t ex [!-- en massa text --] så borde det synas. Sen om jag sparar måste jag göra replace igen så att det inte syns på hemsida.Sv: FCKEditor och kommentarer
En mer avancerad lösning skulle vara att fixa så att alla kommentarer skrivs in i editorn men i ett block, t ex H6.
I stylesheetet ger du H6 en formatering som gör att redaktörern fattar att det handlar om en kommentar.
Eftersom FCK ger dig XHTML kan du ju sedan med ett XMLobject på klienten eller servern ersätta all text inom <H6> -taggar till kommentarer eller omvänt.