Hejsan! Vad försöker du åstadkomma med den kodraden? Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte vad jag vill åstadkomma med den raden :D Du har redan fått svar på vad som troligen orsakar felet, nämligen att sessionen antingen är tom eller inte innehåller ett tal.Type mismatch: 'cint'
Har fått ett litet klurigt problem i mitt tappra försök till ett bokningssystem via kalender.
Det har fungerat alldeles utmärkt tidigare, men idag kan jag inte längre öppna sidan.
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'cint'
/test/calendar.asp, line 148
Line 148:
Session("CalendarFilter") = cint(Session("CalendarFilter"))
Det roliga är att jag inte har gjort några uppdateringar på denna sida, varken i ASPkoden eller i databasen. Servern jag testar på är en intern server (win2k3).
Någon som har några spännande teorier att dela med sig av?
Mvh
Christoffer
Sv: Type mismatch: 'cint'
Felet beror på att Session("CalendarFilter") inte innehåller ett tal, du får kolla vad/när du tilldelar värde. Variabeln kanske är tom?
/JohanSv:Type mismatch: 'cint'
Kalendern är en vidarebyggd gratisversion :)
If request.form("txtCalSelector") <> "" then
Session("CalendarFilter") = request.form("txtCalSelector")
End If
If Session("CalendarFilter") = "" then
Session("CalendarFilter") = 0
End If
If request.querystring("calendar") <> "" then
Session("CalendarFilter") = request.querystring("calendar")
End If
txtCalSelector är en selectmeny där man kan välja bokningsobjekt som man vill filtrera på. Bokningsobjekten hämtas från databas.
Det som är lite spännande är att sidan nu helt plötsligt fungerar som vanligt igen. Jag har då inte rört den sedan jag skrev inlägget.
Vore dock bra att veta vad som orsakade felet om det inträffar senare i "livemiljö"
Mvh
Christoffer
Sv: Type mismatch: 'cint'
Varför det inte fungerar och sedan börjar fungera beror troligen på att sessionen sätts någonstans och därmed uppstår inte felet eftersom det inte är tomt mera.