Håller på med ett system där man ska kunna ta fram alla poster som är inregistrerade mellan vissa datum (typ månadsrapporter). Men datum vållar mig stort huvudbry... Datum i amerikanskt format "omringade" av # ska fungera. håller fullständigt med stoffe.. in med den raden så bör problemet vara löstDatumproblem - asp - access
Datumen skrivs ut som åååå-mm-dd om jag skriver ut från databasen - precis som jag vill, men när jag vill lagra en ny post fungerar det inte. Om jag hårdkodar:
objRS("Datum") = "06/06/2006"
...så fungerar det...men jag måste tydligen skriva en liten funktion som konverterar datum till rätt format.
Nästa bekymmer är att skriva själva månadsrapporten. Användaren ska mata in ett startdatum och ett slutdatum på formatet åååå-mm-dd och dessa ska jag få in i en SQL sats...
...men hur??! Har försökt med # och utan...har mellanlagrat i variabler...har skickat in datum i olika format...ingenting verkar fungera (type mismatch). Finns det någon vänlig själ som kan berätta hur jag ska bära mig åt? Finns det ngt knep att ta till? Sv: Datumproblem - asp - access
/JohanSv:Datumproblem - asp - access