Mycket underligt. Har nu pillat runt lite i mina funktioner etc och tagit bort rader med Server.HTMLEncode(strTextToConvert) och då verkar det fungera. Nej tror inte att server eller databasen skulle göra detta själv. server / databas kan inte göra detta själv.. båda skickar och lagrar endast det du säger till dom.. dvs - det är du som skickar de konstiga tecknen, dvs din kod Jag råkade ut för liknande en gång och då visade det sig att Loopia (mitt webhotell) hade uppgraderat servrarna till Win2003 och inte fixat Locale ordentligt. Hör av dig till din support om du har ett externt webhotell. Kör du web på egen maskin kan det vara att du installerat någon system-guckig update som sabbat din teckenuppsättning, kanske?! Det verkar som att det är detta de gjort. Jag tog bort lite rader med kod som utförde replace på vissa tecken och vips så var allt som det skulle.Knepiga tecken, 3 konstiga tecken istället för åäö
Har haft en asp sida igång i över 6 månader utan problem, helt plötsligt blir tecken som å, ä & ö konstiga och blir istället 3 andra tecken (som inte går att spara i detta inlägg).
I databasen sparas åäö istället för å ä ö
Någon som har en lösning på detta?Sv: Knepiga tecken, 3 konstiga tecken istället för åäö
Någon som vet varför detta helt plötsligt inte fungerar?
Kan de ha ändrat någon inställning på servern?Sv:Knepiga tecken, 3 konstiga tecken istället för åäö
Kolla lite till om du hittar Server.HTMLEncode innan du skriver i databasen, ELLER om i adminvertyget (om det finns något sådant) om du använder det när datan läggs in i INPUT eller TEXTFIELD.Sv: Knepiga tecken, 3 konstiga tecken istället för åäö
Sv:Knepiga tecken, 3 konstiga tecken istället för åäö
/JonasSv: Knepiga tecken, 3 konstiga tecken istället för åäö