Jag är i behov av att köra en liten backup, detta gör jag idag med en batfil för att kopiera Det kan inte vara så att filen är öppen? Jag vet att copy-kommandot inte bryr sig om om en fil är öppen eller ej, men det kanske CopyFile gör? Njae det måste vara något med sökvägen till servern eller rättigheterna Har IIS kontot rättigheter att skriva till backupen då.Observera att det är inte din användare som kopierar utan IIS.Ge IIS rättigheter att kopiera till backupm,apen så skall det nog gå.FSO kopiera i nätverk
Kod:
copy C:\inetpub\wwwroot\db\intranet.mdb X:\personal\jino\data\backup_intranet
Men det vore smidigare om jag kunde fixa det med FSO, men då får jag felmeddelande
Det går inte att hitta angiven sökväg eller åtkomst nekad beroende på hur jag gör
Kod:
FSO.CopyFile "C:\Inetpub\wwwroot\db\intranet.mdb", "\\SRV\data\personal\jino\data\backup_intranet", true
FSO.CopyFile "C:\Inetpub\wwwroot\db\intranet.mdb", "X:\PERSONAL\JINO\Data\Backup_intranet", trueSv: FSO kopiera i nätverk
/JohanSv:FSO kopiera i nätverk
det fungerar om jag bara kör på min maskin tex.
FSO.CopyFile "C:\Inetpub\wwwroot\db\intranet.mdb", "C:\Inetpub\wwwroot\db_backup\intranet.mdb", true Sv: FSO kopiera i nätverk