Hej, Kunde inte utläsa det av hur du har det men sessions gäller inte mellan olika servrar utan endast på sidor på samma konto på servern. använd INTE iframe.. använd javascript..session variabel i iframe?
jag har stött på följande problem: jag har en enkel boknings sida i asp som lagrar värden i session variabler. jag har sedan skapat en iframe för att kunna dela med mig av detta script till mina vänner. jag vill använda iframe pga att det inte ser ut som det är från min sida.
felet som uppstår är att den inte lagrar värderna. jag tror mig förstå att i vissa fall så accepterar inte vissa servrar att man lagrar session variabler eller att den inte accepterar coockies, eller att värderna skickas men inte når den iframe man satt in.
min fråga är om det finns något sätt att arbeta runt detta? jag har läst om coockieless session, men den verkar vara för asp.net. något tipps?
mikeSv: session variabel i iframe?
Vidare kan man som användare stänga av all användning av alla sorts cookies - även sessions.
Hur är det tänkt att det skall vara - vad innehåller sessionen?Sv:session variabel i iframe?
du kan se hur jag gjort något liknande på www.melinweb.com/gbok.html (gästboken hämtas, körs och så vidare från www.vphb.se/gb - enda jag har på melinweb.com är en rad javascript)