Har ett egenutvecklat webb-publiceringsverktyg i ASP som körs mot en accessdatabas. På senaste tid har antalet sidor ökat rejält i databasen och servern har råkat ut för några hängningar. Access är segt.. det är inte byggt för stora mängder data (det är iaf min erfarenhet) Jo, men att det segar vid vissa tillfällen och sen systemet återhämtar sig kan jag förstå. Men kan belastningen på access bli så stor att servern "hänger sig" eller måste det bero på nåt annat i så fall? Är alla ojekt stängda? Jo, jag är noga med det. Men även om nån skulle missas stängs den väl automatiskt sen. I problemet jag har råkat ut för på sistonde blir servern plötsligt extremt seg och förblir så. Det kan t.o.m gå timmar och dagar, men segheten kvarstår när den väl börjat tills IIS startats om. Kan överlastat access hänga webbservern?
Nu undrar jag; kan en överbelastad accessmotor hänga webbservern, så att den blir seg som sirap tills en omstart har gjorts?
Om det däremot skulle vara någon asp-kod som orsakar detta, varför går segheten inte bort förrän en omstart skett? ASP-skript som av misstag orsakar en oändlig loop borde väl orsaka en skript-timeout efter några minuter och avbryta körningen, eller hur?Sv: Kan överlastat access hänga webbservern?
du behöver indexera tabeller med enorma mängder poster då dessa helt enkelt söks igenom snabbare..Sv:Kan överlastat access hänga webbservern?
En annan tanke... Access klarar väl max 64 anslutningar. Om den "slår i taket" kan det få servern (IIS) att bli som sirap i fortsättningen sedan?Sv:Kan överlastat access hänga webbservern?
rs.Close
Set rs = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Öppna anslutningar kan slöa ned servern ordenligt...
Mvh. Roffe
Sv: Kan överlastat access hänga webbservern?