Jag är fotograf och sitter på egen server där jag laddar upp högupplösta bilder åt klienter vecka efter vecka. Idagsläget måste jag ladda upp bilder en efter en. Tar flera timmar då 3-400 bilder skall upp . Hur gör man för att få det fungera med multiupload, så man kan arbeta med annat under tiden ??? Idag laddas bilderna upp en efter en, och varje bild får ett unikt ID. En klient loggar in med sina inloggningsuppgifter. Han väljer ur vilket galleri han önskar bilder, klicka på en bild och under den bilden finns det en "ladda ner". När han laddat ner bilden, får jag ett meddelande om att han laddat ner just den bilden. Därför måste en lösning finnas för varje enskild bild. Sedan måste olika bilder kunna laddas upp till olika gallerier. Finns det ngn lösning, gör inget om det kostar lite grann dock inte alltför mkt . Hej Magnus. Hej !ASP MulTIUPLOAD Lösning ???
MVH // Magnus
magnus@racefoto.comSv: ASP MulTIUPLOAD Lösning ???
Vi ser din fråga även om du inte lägger in den två gånger.
Hur stora bilder gäller det?
Multiupload är i det stora hela inga problem - det enda som kan hindra är timeout på servern. Den är normalt inställd på 90 sekunder (tror jag det är) och man kan i viss mån justera detta.
En annan idé kan vara att ladda upp alla bilder mha ftp program och sedan i ditt verktyg kolla på de bilder som finns i mappen är inlagda i databasen. Då kan du jobba med annat medans du laddar upp alla bilder.Sv:ASP MulTIUPLOAD Lösning ???
Bilderna är runt 10-12 Mb/st.
Vad kan man få för lösning ?
Maila mig gärna på magnus@racefoto.com
I dagsläget laddas det upp en bild, som på vägen skalas till en tumnagel och en visningsbild. När då en kliemt loggat in kan ha se bilderna och tanka hem den bild som önskas genom att trycka "ladda ner"..
MVH // Magnus