Går det att installera IIS eller PWS i Windows XP? IIS finns redan till Windows XP och behöver bara läggas till, om inte detta gjordes vid installationen. du måste lägga till IIS 5.01 efter instalaltionen av XP du måste tyvärr köpa xp pro eftersom det inte finns till home. detta tycker jag tyvärr är en liten (rättare sagt STOR) miss av microsoft eftersom många som vill programera i asp kanske köper home edition utan att ha en aning om detta. och vad jag vet så står det inte heller någon information om detta på microsofts hemsida, så man kan bli rejält lurad! Exakt vad förväntar ni er när ni går och köper Home Edition? Bara själva namnet tyder ju på att det är till för det vanliga hemmet och inte några utvecklare.... Det går att installera IIS på home edition http://www.15seconds.com/issue/020118.htmIIS i Windows XP
Finns det på CD-skivan (Windows-skivan) ?Sv: IIS i Windows XP
PWS kan inte köras på XP så vitt jag vet, den togs bort till förmån för IIS och jag har inte sett någon version som går att köra på XP'n.
HenrikSv: IIS i Windows XP
gå till Lägg till/Tabort å leta dig fram till windows installation eller vad nu det heter igen (orkar inte kolla)
där under så ska du hitta Internet Information Server
ect...
sedan är det bara att markera å installeraSv: IIS i Windows XP
Sv: IIS i Windows XP
/MKSv: IIS i Windows XP
Har inte provat själv