Hej!Skapa mail för Exchange Server (RFC822) i ASP, jMail?
Har hittils använt jMail för utskick av mail och då med nq-funktionen i kombination med den vanliga MS SMTP-servern. Ska nu göra ett uppdrag åt ett företag som använder sig av MS Exchange Server och vill att utskicken skall gå igenom denna.
Vid test av det vanliga sättet som jag använt med jMail har det visat sig att detta inte fungerar med Exchange Server. Istället har det uppdagat sig att man här skall spara ner mail-filerna som vanliga filer i Exchange pickup-mapp, helt utan filändelse (annars .eml med jMail), och med ytterst simpel text i RFC822-format.
Vad jag nu undrar är:
1) Behöver jag i sådant fall använda mig av jMail och hur ska jag isåfall få jMail att spara ner filen enligt RFC822-formatet?
2) I annat fall; kan det vara så simpelt som att skapa filerna med en vanligt stäng kombinerat med nersparning med FSO?
Någon som har erfarenhet av detta eller tror sig veta hur jag skall gå tillväga?
Tack på förhand
// Jakob
::: EDIT 06-07-12 00:22 :::
Som ni kanske förstått så är jag inte ansvarig för företagets server och ej heller deras Exchange Server utan scriptar enbart deras hemsidor och tillhörande scripts. Tänkte till lite utifrån den information jag fått från deras server ansvarig om vari själva problemet ligger och upptäckte att jMail skapar färdiga "RFC821-filer" (mail-filer), medan Exchange Servern, till skillnad från de SMTP-servrar som jMail är anpassat för, vill ha filerna i RFC822-format för att sedan GÖRA OM det hela till RFC821-format.
Se:
"The SMTP service accepts SMTP Request for Comments (RFC)-822 formatted messages for delivery. The service builds the RFC-821 header based on the
822 information in the file."
Fråga till Er som möjligtvis har djup kunskap inom Exchange Server; kan man möjligtvis få Exchange Server att även ta emot RFC821-mail (direkt från jMail) och låta bli att utgå från att det är RFC822 och försöka göra det till RFC821 (vilket det redan är)?