Hej! högerklicka på webbkatalogen i IIS och välj properties Jag prövade det du skrev men ingen ändring. Är det i et script du försöker visa katalogerna eller är det "direkt" i webläsaren? du får felet "för många anslutningar" och inte något "403" fel som man får när man vägras bläddra i en mapp.. som iofs inte kan komma av ett ASP fel i vilket fall.. Ja! Jag har norton antivirus installerat. Vad är det som går fel !? Jag ville via script visa underkataloger en viss katalog innehöll och presentera dessa i en rullista. Norton får för sig att dina ASP script är virus och blockerar dom när dom körs, dvs det blockerar IIS som således hänger sig. Detta fattar inte din klient (webläsaren) och som då skickar anslutning på anslutning vilket resulterar i det felet du beskrev Puh! det ordnade sig.IIS Jag får inte blädra i kataloger-vad gör jag för fel?
Jag har två datorer i ett nätverk.På den ena datorn har jag IIS installerad och den andra jobbar ifrån. Jag försöker kolla vilka kataloger finns under en viss katalog. Då jag kör skriptet så låser IIS sig och jag får felmeddelande att det är för många användare.Sedan måste jag starta om hela datorn för att det skall gå igång.
Jag tror att det fel på IIS inställningar.Eftersom när jag kör samma kod på min webbhotel får jag det att funka.
Finns det någon vänlig själ som kan?
Tacksam för svar.Sv: IIS Jag får inte blädra i kataloger-vad gör jag för fel?
flik "home directory" och kryssa i "Directory browsing"
vet inte vad det heter på svenska. har engelskt winxpSv:IIS Jag får inte blädra i kataloger-vad gör jag för fel?
Sv: IIS Jag får inte blädra i kataloger-vad gör jag för fel?
det låter som om din kod (antingen på grund av sig själv eller servern) skapar en sjuhelvetes massa anslutningar och därav fyller servern..
Och nu kommer min avancerade gissning på felet - servern har Norton Antivirus installerat va?Sv:IIS Jag får inte blädra i kataloger-vad gör jag för fel?
Sv:IIS Jag får inte blädra i kataloger-vad gör jag för fel?
Antingen får du besöka nortons hemsida och ta hem deras fix för detta eller byta AntiVirus programSv:IIS Jag får inte blädra i kataloger-vad gör jag för fel?
Det var som du skrev norton spökade. Men det var inte svårare än att båcka bort script blockeringen under konfigration/scriptblockering.
tack för alla tips.
/cano