Hej! Jag tror att du borde kika på ASP.NET eller att bygga en komponent som kör på servern och inte bara använda FSO i detta läget.Timer object som utför saker när en viss tid passerat?
Jag håller på att loopa igenom och hantera en miljarrrd (nästan i alla fall....) worddokument på en server.
Dokumenten hanteras på så sätt att de öppnas, sparas om och stängs (mha fileSystemObject).
En del av dokumenten är dessvärre korrupta på ett eller annat sätt.
En del är korrupta på det sättet att de hänger word tills man manuellt går in och dödar processen, vilket inte är ett alternativ då detta ska köras nattetid.
Jag skulle vilja att man för varje dokument, innan man öppnar dokumentet, sparkar igång något timer object som efter x antal sekunder, ev. minuter, automatiskt stänger ned wordprocessen så att man kommer vidare.
Där dokumenthanteringen går som den ska dödar man timerobjektet innan det hinner bryta lös.
Jag har försökt att använda mig av Timer eventet och Timer interval propertyn men den, liksom allt annat stannar upp när Word hänger sig. Alltså räknas inte tiden för timern upp och ingenting händer.
Jag försöker googla på ämnet men då jag tyvärr har oerhört ont om tid får ni hemskt gärna slänga in ett förslag på kodsnutt om ni har någon sådan på lager....
Tack!
Mvh,
SofiaSv: Timer object som utför saker när en viss tid passerat?
Hur ser koden ut i dagsläget?