Har plötsligt efter en ominstallation börjat få detta felmeddelande då jag via aspSmartUpload försöker ladda upp bilder. Har hört att det kan bero på att formulärdatan som sänds är större än vad som tillåts. Hur ändrar jag i så fall detta? Maskinen kör Windows 2000 server SP4. ominstallation av vad? hittade följande lilla rad: If you upgrade your OS and used an old version of aspSmartUpload, you have to download and setup aspSmartUpload 3.2+. ominstallation av windows 2000 pga datorbyte. Har alltså inte bytt från nåt annat OS utan installerade samma. Har nu även prövat det som nämns här då det tydligen även kan gälla IIS 5.0 men det blir samma fel ändå.Problem med aspSmartUpload
Request-objekt fel 'ASP 0101 : 80004005'
Oväntat fel
/cgi-bin/upload-pic-02.asp, line 34
Funktionen returnerade |. Sv: Problem med aspSmartUpload
kanske hjälper dig, kanske inteSv:Problem med aspSmartUpload
Har senaste versionen av aspsmartupload också.
Frågan är när jag nu tänker efter om jag verkligen hade SP4 på förra eller bara SP3, blir lite osäker... Kan i så fall byte av SP orsakat det jag nämner i första inlägget, att mängden data som tillåts via formulär har begränsats? Var och hur justeras då det?
Vid lite tester verkar det som den säger ifrån när bilder närmar sig 130 kb och mer.Sv: Problem med aspSmartUpload
http://support.microsoft.com/?kbid=327659