Hej, finns tonvis med applikationer för detta.. använd google och sök på t.ex "broadcast my webcam on my homepage" eller liknande Hur lång kabel kan man ha till en vanlig USB-cam ?? svar ja.. jag minns inte gränsen men den är runt 10m eller nåt (kanske kortare) Maxlängd brukar anges till 9m... men vi har testat att ha USB-enheter på upp till 15m utan hubb och det har funkat för det mesta... Jag har en extern hårddisk som hittills har startat på alla datorer utom en, där var den tvungen att få extra ström via ps/2-porten. På min dator är det alltså inga problem. För några dagar sedan så behövde jag använda den så jag kopplade in den, fast den här gången genom den korta (max 50 cm) usb-förlängningssladd till mp3-spelaren. Den ville inte starta. Stoppade då in den rakt i usb-porten på datorn istället. Då gick det. Så strömmen kan nog vara väl så kritisk.Webcam på internet ?
Någon som har ett tips på hur jag kan fiska upp min webcam på en internetsida ?
Typ som de gör på dagis, så föräldrarna kan kolla under dagen...
Mvh
MartinSv: Webcam på internet ?
Sv:Webcam på internet ?
Behöver man ha repeater/active hub efter några meter ??Sv: Webcam på internet ?
Sv: Webcam på internet ?
Ofta så verkar det funka bra om USB-enheten har separat spänning och inte använder spänningen i USB-kabeln... Problemet då med billigare USB-kameror är väl att dom inte har separat spänning... Sv:Webcam på internet ?
Ang. usb så vill jag minnas att gränsen går så snart som fem (5) meter? (Jepp, kollade wikipedia)