Hej Börja med att lägga connectionsträngen i Application("dsn") istället för Session. Använder du session så skapas nya objekt för varje användare men det är onödigt eftersom du bara har en sökväg för din databas och Application används av alla.Unspecified error !!!
Kan någon hjälpa mig. Får ett skumt felmeddelande IBLAND på vissa sidor där jag öppnar en databas.
Felmeddelande:
--------------------------------------------------------------------------------
Provider error '80004005'
Unspecified error
/show.asp, line 52
--------------------------------------------------------------------------------
Line 52 är där jag öppnar databasen.
Kod:
Set databas = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
databas.Open Application("databasen")
har även testat med:
Set databas = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
databas.Open session("databasen")
Koplingen gör jag i global.asa
Har som sagt testat både att lägga den i en application och en session variabel, men felet uppstår vilket som:
Kod:
sokvag = Server.MapPath("\") & "\databas\databas.mdb"
Application("databasen") ="driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & sokvag
eller som sagt med:
Session("databasen") ="driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & sokvag
Det skumma är ju att det felet bara uppstår ibland(?!) och bara på webbservern. Är någon som vet nått om detta och i så fall är det något fel i min asp kod som gör det eller kan det vara nått som webhotellet måste fixa? Har kontrollerat att jag stänger databasen också så det är inte det heller.
Kör access databas vilket kanske också kan ha med saken att göra?Sv: Unspecified error !!!
/Pelle