Jobbar med ett äldre ASP-projekt där vi hämtar filer ur en databas. Företaget vill kunna publicera EPS-bilder. <b>Har verkligen webbläsare stöd för att kunna visa EPS-bilder?</b> Tack. Det var egentligen ingen efterfrågan för det men tack ändå. Ja, egentligen så kan ju inte webbläsare generellt läsa t.ex. pdf-filer eller flash-filer heller då det krävs plugin från Adobe... GSView skall visst klara att visa eps-filer i webbläsaren, du kan ju testa... http://www.cs.wisc.edu/~ghost/gsview/index.htm Stefam, det har du väldigt rätt i. Man tänker inte längre än näsan räcker som man brukar säga.EPS
Har verkligen webbläsare stöd för att kunna visa EPS-bilder? Jag satt och jobbade lite med olika contenttypes för dem för att förändra responseheader men jag har inte fått något att lyckats.Sv: EPS
Det tvivlar jag starkt på (åtminstone utan nån ActiveX eller annat fuffens då..)Sv:EPS
Så kort och gott, det var som jag trodde. Webbläsare generellt kan ej läsa .EPS och därmed får företaget hitta någon annan lösning.
Jag tackar för bekräftelsen!
RobertSv: EPS
Sv:EPS
Har du någon erfarenhet av ghostview?
Jag kommer att skapa PDF-dokument av en html-sida som innehåller mycket information, bl.a. EPS-bilder. Får jobba runt detta på något sätt.
Andra som har erfarenhet av EPS-plugins?