Jag har ett problem när folk loggar in på mitt community så funkar allt bra(använder sessions) men när dom loggar ut så kör jag session abandon men dom kan fortfarande trycka tillbaka på browsern och den föregående sidan kommer upp. Hur hindrar jag det? jag tror du gör det genom att rensa sidan såsom meta-taggen pragma no-cache, samt response.expires = now osv. På så sätt är inte sidan i cachen och får man inte komma in, ja då står det att sidan inte kan visas. nix tyvärr inte :( Detta borde lösa ditt problem. umm det verkar som ni inte riktigt har förstått mitt problem.problem med in och utloggning i ASP
Jag vet att denna fråga har varit uppe förut i forumet men jag hittar den inte.Sv: problem med in och utloggning i ASP
/PelleSv: problem med in och utloggning i ASP
den finns fortfarande kvar om man tycker backspace :(
det var ngt man skulle skriva mer i asp för att sidan skulle laddas omSv: problem med in och utloggning i ASP
<%
'The following three lines of code are used to ensure that this page is not cached on the client.
Response.CacheControl = "no-cache"
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.Expires = -1
%>Sv: problem med in och utloggning i ASP
Om jag gör som ni vill så kommer sidan inte laddas utan det kommer upp en refresh förfrågan. Det måste gå att göra så att sidan automatiskt laddas om när man kommer in på den utan att det kommer en refresh förfrågan.
Eller går inte det?