Tjena alla Det borde inte vara några problem, men hur vore det att lägga en Javascript form validator på direkt på sidan istället så du snabbt kan skicka en alert till användaren om vilket fält som är fel INNAN han/hon postar iväg beställningen? man kan ju göra så, de e ju inte rätt, men visst :-) har du nåt bra tips om var jag hittar en enkel bra java-valideringskod och så vidare? Fast jag skulle nog helst vilja att valideringen funkar som den gjorde från början iaf ska kolla vad det är som ändrats, jag tar alltid backup på filerna jag ändrar, fast jag blev lite skum här, borde ha funnits en order.asp med CDONTS, men samtliga jag har innehåller JMail i någon form... ska köra lite detektivarbete å se vad som skiljer... de kanske löser sig... Återkom annars. Har du annars gjort en förändring så måste du nästan ha fimpat validatorn någonstans. Den i sig har ju inte med Jmail / CDONTS att göra. hittade felet, jag hade tagit bort ett fält för postnummer den var uppdelad i 3+ 2 siffror och körde med enbart ett fält där istället . och räknaren blev ju då helt fadäs. Nu funkar det igen.Problem med verifiering av fälten i E-shoppen
Har använt den E-shop som finns på IG tidigare när det var butiker inlagda som sålde sina varor via min sajt, då hade jag stöd för både CDONTS och JMail på det hotell jag hade min site på.
Nu har jag bara stöd för JMail och har fixat till så att det fungerar med postgången, skumt nog så fungerar inte verifieringen av fälten längre och det vet jag med säkerhet att de har gjort innan.
Kan någon med guruscills kolla igenom vad det kan vara som är galet
hela shoppen finns att ladda ner från:
http://www.i-g.se/Plan1/script.asp?bokstav=W
Tacksam för hjälp.Sv: Problem med verifiering av fälten i E-shoppen
//JohannesSv:Problem med verifiering av fälten i E-shoppen
Sv:Problem med verifiering av fälten i E-shoppen
Sv: Problem med verifiering av fälten i E-shoppen
Sv:Problem med verifiering av fälten i E-shoppen