Hej, är det någon som har erfarenhet av kortbetalning via samports asp lösning? <b>1. priset kommer inte med</b> Orderraderna fungerar nu, gjorde som du skrev. Tack så jättemycket. :o) hmmm... konstigt... Testa skriva Ja jätteskumt, fungerar inte med ovanstående heller. nej, jag misstänkte att det inte skulle göra någon skillnad... Gjorde om hela strängen, rensade cachen, nollställde strängen....men den fungerar inte för det :o( Vad händer om du skickar en hel "hårdkodad" sträng till Samport, t ex: Är det hos Samport som priset inte fungerar? prova att skriva ut strängen på din skärm då borde priset vara med? Skickar jag med en hårdkodad sträng så blir det samma fel, priset följer inte med men allt annat. Testa Åhhh nu fungerar det som det ska :o)))Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
Har ett problem, som jag inte kan lösa.
Har laddat ner deras exempelfil och ändrar variablarna etc etc.
Deras exempel för Data variabeln är:
<artnum>:<description>:<qty>:<price>
Data = "1:Testorder:1:1000,2:Testorder2:1:2000,T:Extra produktrad,T:Ytterligare en produktrad"
Varje rad separeras med komma.
Gjorde om den så här:
rs.Open "SELECT * FROM orderrader WHERE ordernr = " & ordernr, myconn, 1,2
if not rs.EOF then
Do until rs.EOF
data = "<artnum>" & rs("product_id") & "</artnum>:<description>" & rs("product_name") & "</description>:<qty>" & rs("antal") & "</qty>:<price>" & rs("pris") & "</price>,"
rs.MoveNext
loop
end if
Då uppstår det 2 problem:
1. priset kommer inte med
2. kommer bara en orderrad. Förstår att jag på något sätt måste plocka ut variabeln data efter varje post och göra alla till en. Men hur gör jag detta? Data-variabeln skickas vidare som en querystring till tellus pay säkra sida.
När jag testar så fungerar allt utan ovanstående.
Hoppas att ovanstående information är tillräcklig.
MvH
MiaSv: Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
Ser inte något direkt fel i den kod som du har skrivit... Är det bara värdet på rs("pris") som saknas, d.v.s. kommer "<price></price>," med i strängen?
<b>2. kommer bara en orderrad.</b>
Testa
<code>
data = data & "<artnum>" & rs("product_id") & "</artnum>:<description>" & rs("product_name") & "</description>:<qty>" & rs("antal") & "</qty>:<price>" & rs("pris") & "</price>,"
</code>Sv:Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
Priset kommer inte alls med, testat att skriva in 200 istället för att den ska hämta från databasen. Men den skriver inte ut priset alls.Sv: Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
<code>
... & cStr(rs("pris")) & ...
</code>
dvs göra om det till en sträng.
----
Hos mig fungerar din sträng fint... har nu testat den... mycket konstigt att det inte funkar "på din sida"...Sv:Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
Sv: Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
Jag vet tyvärr inte vad problemet är... Din kod funkar på min maskin och jag kan inte se något uppenbart fel i uppbyggnaden av strängen.
...testa nollställa strängen ovanför loopen (data="")...
...testa tömma cachen i webbläsaren...
...fast det borde egentligen inte heller göra någon skillnad...
Kanske någon annan har något tips...Sv:Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
Allt annat fungerar utan priset, jätteskumt.
De andra värderna är rätt som har med SEK att göra, såsom ISOCurrency = "752"
Fungerar utmärkt med test strängen, så ngt i min sträng och <price> taggen är ju fel. Men vad?? Fungerar ju varken om jag hårdkodar ett belopp eller hämtar från databasen...
Hade ju underlättat om ett felmeddelande hade dykt upp :o), men det står bara 0,00kr när jag kommer till deras sida.Sv: Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
<code>
data = "<artnum>1</artnum>:<description>Test1</description>:<qty>2</qty>:<price>100</price>," &_
"<artnum>2</artnum>:<description>Test2</description>:<qty>4</qty>:<price>150</price>"
</code>
Funkar det?
...eller funkar det bara att skriva så här:
<code>
data = "1:Test1:2:100," &_
"2:Test2:4:150"
</code>Sv: Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
//HenkeSv:Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
-----
Skriver jag:
data = "1:Test1:2:100,2:Test2:4:150"
Fungerar det som det ska.
-----
Ja det är hos Samport som priset inte fungerar, skrev ut strängen på min skärm och allting är med.
Ser ut så här:
112:Male Species Hydrating Face Wash:1:198,
-----
Men jag testade och gjorde så här:
Data = rs("product_id") & ":" & rs("product_name") & ":" & rs("antal") & ":" & rs("pris") & ","
Då kommer priset med MEN bara en orderrad. Ändrar jag till
Data = Data & rs("product_id") & ":" & rs("product_name") & ":" & rs("antal") & ":" & rs("pris") & ","
Då blir det fel.
Verkar som det har med loopen att göra....
Sv: Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
If Not rs.EOF Then
data = "" ' Nollställ strängen
Do Until rs.EOF
data = data &_
rs("product_id") & ":" &_
rs("product_name") & ":" &_
rs("antal") & ":" &_
rs("pris") & ","
rs.MoveNext
Loop
data = Left(data,Len(data)-1) ' Ta bort sista kommatecknet
End If
Sv:Kortbetalning via Samport (Tellus Pay) - loop problem.
Tack så jättemycket för hjälpen och för att ni lade ner tid och energi på att hjälpa mig.
Jättesnällt av er!!!
Återkommer säkert med mer problem ang. kopplingen..... vem vet.... ;o)
MvH
Mia