Jag skulle genom ett knappklick vilja kunna skapa en pdf-fil av en ASP-sida, alltså utan att behöva gå omvägen via Acrobat. har varit uppe i forumet förut.. då precis som nu svarar jag fPDF (sök på www.aspin.com) Okey. Sökte faktiskt i forumet innan jag lade ut frågan men fick ingen träff... Jag har kollat på detta och det skulle säkert kunna fungera. Jag är dock i stort sett helt novis på PHP och har inte en susning om hur jag skulle kunna få in texten frå en ASP-sida i fPDF. Jag förstår ju exemplen hyfsat men där är ju texten skriven redan. På något sätt måste jag ju hämta upp den html-kod/text som ASP-sidan genererat och peta in den i fPDF? Hur fungerar det? Skall den ligga på webhotell (ASP-sidan)? Isf, vilket webhotell? Dom råkar inte redan ha en färdigt komponent installerad som du kan anropa? jag kan maila dig några av mina ASP filer som jag bygger pdf dokument med - med hjälp av fPDF alltså.. om det är intressant Sidan ligger på en privat server och inte något webbhotell. kan av någon anledning inte skicka något iMail till dig, skicka mig din epost så löser vi det den vägen Rätta mig om jag har fel: Tanken med att skapa PDF filer via ASP är ju att ha möjlighet att dynamiskt skapa PDf-filer (t.ex fakturor, manualer eller vad som helst)Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
Finns det något sätt att göra detta på mha ASP eller JavaScript?
Jag förutsätter att användaren har Acrobat i sin dator.
MVH
SaraSv: Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
Sv:Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
Sara
Ouups... Mittåt
Sökte visst inte i forumet utan i Allmänt/public.
SorrySv:Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
SaraSv: Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
Jag använder www.dknet.se som webhotell och har där tillgång till komponenten ASPeasyPDF. Mycket smidigt för att generera PDF:er.
//JohannesSv: Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
det bästa med fPDF är att den inte kräver någon komponent på servern, dock så blir stora och tunga PDFer väldigt sega att skapa (av naturliga själ)Sv:Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
Tyvärr har de ingen färdig komponent för asp men däremot går det att köra både ASP och PHP.Sv: Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
Sv: Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
Är det, vid närmare eftertanke, inte onödigt att ha en sådan här funktion om man redan har Acrobat och möjlighet att via den göra PDF-filer? Det måste väl vara lika enkelt att göra en PDF-fil av en webbsida mha Acrobat som mha en installerad komponent och en massa webbprogramering?
Sara, fundersamSv:Skapa pdf-filer mha av ASP/JavaScript
Jag har t.ex på många sidor användarvillkor lagrade i en databas eller i en textfil. Jag kan sen hämta ut innehållet och presentera i en HTML sida, PDF eller vilket annat format som helst.
Ska något sedan ändras så ändrar jag bara källan (databas/textfil) och så ändras HTML, PDF etc automatiskt