Hur skriver jag för att formatera fuktionen Now() till detta format 2006-03-12 12:23:34 Jag får detta felmedelande när jag lägger till Session.lcid=1053 i början av sidan: ojdå bra fråga, hos b-one är det iaf, deras svar är: Vi använder en ASP tolk från Sun Microsystems, för ytterliggare teknisk information hänvisar vi till: http://www.chilisoft.com/chiliasp/ Ingen lösning på ditt problem, men du skulle kunna gå runt det genom att använda funktionen i databasen för att hämta aktuell tid vid lagring. Now(), getTime() och allt vad dom heter... Ja hade oxå tänkt göra det egentligen men deras system verkar inte stödja detta, kan inte få det och funka. Hittar inte funktionen för att automatiskt lägga till tiden, har du nån erfarenhet av dem? Löste det genom att ändra datatyp till timestamp, blev en lite nödlösning men det funkar iaf. man får göra en egen funktion hos one.com Nåt sånt här kanske...: För allas vetskap då..Formatera funktionen Now() till lämpligt format?
Tacksam för svar står helt stilla här.Sv:Formatera funktionen Now() till lämpligt format?
"The specified LCID is not available."
Värdet i min variabel Datum blir 10/30/2006 2:50:00 PM men när jag sedan ska lagra den i databasen blir det 0000-00-00 00:00:00Sv:Formatera funktionen Now() till lämpligt format?
Sv: Formatera funktionen Now() till lämpligt format?
/JohanSv:Formatera funktionen Now() till lämpligt format?
Tackar för alla svar!Sv: Formatera funktionen Now() till lämpligt format?
Function convertDate(datetoconvert)
if datetoconvert="" then datetoconvert=now()
strDate = year(datetoconvert) & " " & month(datetoconvert) & " " & Day(datetoconvert)
strDate = strDate & " " & hour(datetoconvert)& ":"& minute(datetoconvert)&":"&second(datetoconvert)
convertDate=strDate
End Function
Å andra sidan behöver du fixa till månaderna, dagarna, minuterna och sekunderna då ingen initiell nolla visas.
Sv:Formatera funktionen Now() till lämpligt format?
Function myDate(d)
If Not isDate(d) Then d = Now()
d = cDate(d)
myDate = Year(d) & "-" &_
Right("0" & Month(d),2) & "-" &_
Right("0" & Day(d),2) & " " &_
Right("0" & Hour(d),2) & ":" &_
Right("0" & Minute(d),2) & ":" &_
Right("0" & Second(d),2)
End Function
B-One (numera One) kör Sun ASP - och har inte med 1053 i sitt LCID "bibliotek"
Maila dom och be dom fixa det är ingen idé heller.. det är många som försökt