Hejsan! Något kul med sommartid/vintertid och att asp hanterar det annorlunda än vad .net gör? Det verkar som att jag inte har tillgång att sätta tidszonen i DateTime-objektet i .NET. Och eftersom ASPs DateTime inte innehåller någon tidszonsinformation sätts den som någon sorts standard till Zulu-time (=GMT utan justering för sommartid). Det finns metoder på datetime-objektet för att omvandla till/från den lokala tidzonen och utc, testa demDatumdifferens C#.net > ASP
Jag har stött på ett problem som verkligen inte är logiskt eller lättlöst på något sätt. Har hållt på i veckor utan lösning, så nu tänkte jag höra om någon av er har någon bra idé.
Det är så att jag har en klassisk asp-sida, där jag använder funktioner i en modul jag gjort i C#.net (v1.1). Denna är registrerad på servern och då kommer jag åt den i asp. När jag anropar en metod som returnerar ett objekt innehållande ett antal datum (DateTime) så blir dock tiderna en timme fel. Det dras alltså av en timme. Gör jag ett C#-program och kör mot samma komponent, både som separat referens och som registrerad com-komponent, får jag rätt tid. Det måste alltså vara något i konverteringen av typen DateTime från C# till asp.
Jag har kontrollerat datum- och tidinställningarna på servern 25 gånger, och de är rätt på alla sätt.
Förslag?Sv: Datumdifferens C#.net > ASP
Sv:Datumdifferens C#.net > ASP
Sv: Datumdifferens C#.net > ASP