en ASP fråga (ej dotnet) om session-variabler: Allt funkar väl när sidan laddas, sedan ändras session("year"), och det funkar fortfrande bra. Jag ändrar tillbaka session("year") till ursprungsvärdet, men sidan uppför sig inte som den ska. Nejdå, du kan ändra hur många gånger som helst. Det är antagligen något annat som strular, t.ex. att du efter att du har satt värdet skriver över det med det gamla värdet eller liknande. Kolla att klienten tillåter cookies, annars startas en ny session vid varje anrop. Så, lösningen på problemet var att se till att datatypen var rätt... det var en klurig en, för det funkar ju som sagt första gången man kör rapporten. När värdet sedan uppdateras... fråga inte mig, men då vill ASP ha en annan datatyp i variabeln. Gillar funktionen cInt() =)någon med expertis på sessionvariabler...
Finns det något problem med att uppdatera en sessionsvariabel flera gånger under en session? Behöver man göra något annat med den än att bara tilldela ett nytt värde? För det verkar som att det på något sätt "minns" det gamla värdet...
Det löser problemet att logga ut och logga in med sessionsvariabeln satt till det nya värdet (den hämtas från en databas vid inloggning), men jag vill inte att användaren skall behöva logga ut och in när de byter år.Sv: någon med expertis på sessionvariabler...
Sv: någon med expertis på sessionvariabler...
/johan/Sv:någon med expertis på sessionvariabler...