Hej! Nej, du kan inte med serverside teknik utforska vad det finns för filer på klienten. du kan ju alltid fråga användaren.. det borde vara den enklaste lösningen för alla parter Bara så ni vet, standard i ie 7 är att visa "den gula raden" varje gång man anropar confirm/prompt med javascript. Och man kan endast temporärt tillåta det, det finns ingen lista med godkända siter eller liknande. Alternativt kan användaren tillåta det i inställningarna, men det är omständigt. Utvecklarna försvarar "buggen" med att man kan göra egna rutor med modal-window, något som dock inte är standard, utan kräver specialjavascript för varje webbläsare hmmm... jag har inga problem med confirm i IE7... Hm, kanske bara är prompt? Har iofs. bara testat just prompt i ie 7, men den ville inte. Och vad jag hittade på google från ie-teamet där de hade någon diskussion med en massa webbutvecklare så skulle det vara både confirm och prompt..? Aja.. Testade just prompt... och då får jag helt riktigt "den gula raden"... (använder <b>aldrig</b> prompt själv)Upptäcka ett program på klienten? Finns programmet eller ej..
Jag undrar om det går att se, mha ASP eller något annat liknande, om en användare har ett speciellt program på sin dator. Har användaren inte programmet så skall ett popupfönster dyka upp där man frågar användaren om han vill ladda ner exe-filen..
Tack på förhand, jag har kört fast..Sv: Upptäcka ett program på klienten? Finns programmet eller ej..
Du behöver någon applikation som körs på klientsidan som i sin tur skickar resultatet till din server.Sv:Upptäcka ett program på klienten? Finns programmet eller ej..
<code=javascrip>
if (confirm("Har du äpple.exe installerat? Om inte klicka [OK] för att ladda hem")) {
location.href="äpple.exe";
}
</code>Sv: Upptäcka ett program på klienten? Finns programmet eller ej..
Sv:Upptäcka ett program på klienten? Finns programmet eller ej..
Sv: Upptäcka ett program på klienten? Finns programmet eller ej..
Sv:Upptäcka ett program på klienten? Finns programmet eller ej..
Confirm funkar som sagt fint däremot.