Hej, Target går inte att använda tillsammans med response.redirect. Jag tror dessvärre att det är nödvändigt. Jag gav nog inte hela bilden i mitt inlägg. Så här är det: "En bit av en gurka" som engelsmannen säger. Jag ska fundera på det till imorgon. Du behöver inte lägga ned alltför mycket tid på det eftersom jag har löst det på ett annat sätt som är acceptabelt både ur användar- och säkerhetssynpunkt.Response.Redirect
Jag har en sida med två ramar, en meny där man väljer bland olika sidor, och en huvudsida där allt visas (känns scenariet igen :))
Hur som helst, hur gör man när man vill att besökaren ska komma till en helt ny sida utan att hamna i huvudfönstret när denne blir ivägskickad med Respone.Redirect?
Detta fungerar inte så jag undrar vad som är fel:
Response.Redirect"http://www.altavista.se/ target="_Blank"
Mvh/MagnusSv: Response.Redirect
Måste du skicka sidan till servern. Kan du inte bara lägga in en vanlig länk??Sv: Response.Redirect
Jag håller på med en sida där man kan lägga in rapporter av olika slag. Användaren loggar in och en cookie utan "bäst före-datum" skapas om denne är behörig att se sidorna. Jag försöker få till en säker utloggningfunktion så att man inte kan klicka på "back" för att komma åt sidorna när man har loggat ut. Därför skapar jag på "logout.asp" en cookie enligt följande:
<!-- #include virtual="../scripts/adovbs.inc" -->
<% Response.Buffer = TRUE %>
<%
Response.Cookies("user") = "utloggad"
Response.Redirect"login.asp"
%>
Därefter anger jag på mina sidor att om Request.Cookies("user") = "utloggad" ska användaren slussas vidare till loginsidan.
Jag vill alltså att användaren ska komma till loginsidan (eller någon annan sida) automatiskt utan att den nya sidan öppnas i huvudramen när man loggar ut.
/MagnusSv: Response.Redirect
Sv: Response.Redirect
Se koden nedan för utloggning:
<%If Request.Cookies("user") = "outside" Then
Response.Write"Du är redan utloggad"%>
Klicka här för att logga in igen
<%Else%>
<%
Set UsersCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
UsersCon.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=path:\path\database.mdb"
SQL = "Select * From Users WHERE UserID = '" & Request.Cookies("user") & "'"
rs.Open SQL, UsersCon, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
<%=rs("namn")%> loggade ut</font></b>
Klicka här för att logga in igen
<%Response.Cookies("user") = "outside"
'The following three lines of code are used to ensure that this page is not cached on the client.
Response.CacheControl = "no-cache"
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.Expires = -1%>
<%End If%>
Sedan har jag lagt in:
<%If Request.Cookies("user") = "outside"
OR Request.Cookies("user") = "" Then
Response.Write"Du är inte inloggad"%>
Klicka här för att logga in
på resterande sidor så att man måste logga in igen för att komma åt innehållet. Kanske inte den snyggaste lösningen men det fungerar i alla fall.
I vilket fall som helst så tackar jag för hjälpen!
Mvh/Magnus