Får detta felmedelande när jag bytt server från one till crystone. "ADODB.Recordset error '800a0bb9' Troligen har du inte deklarerar konstanterna som du använder vid din ADODB.Recordset.Open metod. så ser raden ut: Objrs.CursorLocation = adUseClient Löste problemet genom att ändra från adUseClient till en 3, varför detta skulle funka förstår jag dock inte. Men blir iaf samma resultat som innan. Konstanten är ADO specifik. ASP känner inte till den.felmeddelande vid byte av webbserver!
Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
/ShowResult.asp, line 139 "
Felet uppstår i samband med min paging funktion, vet någon vad detta kan bero på? Sv: felmeddelande vid byte av webbserver!
Sv:felmeddelande vid byte av webbserver!
scriptet är kopierat rakt av vid den nya servern och inga modifieringar har gjorts, tycker det är skumt. Vad mena du med deklarationen av konstanterna?Sv: felmeddelande vid byte av webbserver!
Sv:felmeddelande vid byte av webbserver!
Du bör av läsbarhetsskäl använda namngivna kostanter. Inte FAN kommer någon ihåg vad 3 står för.
Det finns tre sätt du kan tala om för asp:
<%@Language="VBScript"%>
<%Option Explicit%>
<%
Const adUseClient = 3
Objrs.CursorLocation = adUseClient
%>
Inkludera adovb.inc:
<%@Language="VBScript"%>
<%Option Explicit%>
<!--#include virtual="/adovbs.inc"-->
<%
%>
I sista alternativet och det jag förespråkar refererar du till ADO's typbibliotek. Du tala om för ASP att den skall söka efter konstanterna där:
<%@Language="VBScript"%>
<!-- METADATA
TYPE="TypeLib"
NAME="Microsoft ActiveX Data Objects 2.6 Library"
UUID="{00000206-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}"
VERSION="2.6" -->
<%Option Explicit%>
<%
%>
Option Explicit tvinga dig att deklarera alla varibaler. Detta hjälper dig om du stavat fel till ett variabel namn eller en kostant. Du bör för din skull använda det i dina sidor.