God middag Hej Andreas Användaren kan fyla i upp till 50 nycklar de vill hämta? HejHämta flera datafält och skicka som reguest.string i asp
Är det någon som har ett litet tips på hur jag ska ställa samman en requeststring enl. nedan
Vi hämtar datafält A-Ö från [provtbl] där ID motsvaras av t.ex 10 (accessdata)
om t.ex fält K är tomt ska det inte skickas med i strängen till redirecten
Dvs J=J&(ska hoppas över K=M)M=M osv
För att slippa göra en redirect typ "skicka.asp?A=A&B=B&C=C osv
tror jag det skall gå att göra en enda sträng av alla värdena som finns, men blir lite osäker på just kodningen, jag kan väl inte använda "getrows" i detta fallet?
TPFH
PeterSv:Hämta flera datafält och skicka som reguest.string i asp
Det jag vill åstadkomma är typ detta
KOD SIDA1
sql = "SELECT * FROM BLABLA where BLA = '" & C_BLA & "' AND BLÄ = '" & C_BLÄ & "' "
sql = sql & "WHERE A.ARTNO = '" & (C_art1) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art2) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art3) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art4) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art5) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art6) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art7) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art8) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art9) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art10) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art11) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art12) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art13) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art14) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art15) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art16) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art17) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art18) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art19) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art20) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art21) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art22) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art23) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art24) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art25) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art26) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art27) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art28) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art29) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art30) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art31) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art32) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art33) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art34) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art35) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art36) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art37) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art38) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art39) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art40) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art41) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art42) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art43) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art44) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art45) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art46) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art47) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art48) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art49) & "' OR A.ARTNO = '" & (C_art50) & "' ORDER BY A.ARTGROUP, A.ARTNO, A.ARTNAME;"
Där alltså resultaten från samtliga (C_art..) skall läggas i en sträng förutom dom som är tomma för att sedan göra något liknande
response.redirect "visa.asp?fol=request.sträng
Blev det något klarare nu?
Mvh
PeterSv: Hämta flera datafält och skicka som reguest.string i asp
Vad får du C_art1 från? Är det postat från en sida?
Hur ser sidan som skickar detta ut?Sv:Hämta flera datafält och skicka som reguest.string i asp
Det är lite "jäkligt" att förklara :-(
men ska försöka...
I en databastabell finns fälten Fabrikat, Kategori, samt ART1 till ART50
Det jag vill göra blir ungefär.
Select * from databas where fabrikat = fabrikat and Kategori = Kategori
If not rs.eof then
response.redirect "blanda.asp?Fabrikat=Fabrikat&Kategori=Kategori&ART1 = Rs(ART1)& ART2 = Rs(ART2) osv
Om värdet på t.ex ART1 är tomt får inte ART1 = Rs("ART1") skrivare i redirecten
dvs requesten får inte skicka tomma värden
Hoppas jag beskrivit det bättre nu
/Peter