Jag får detta felmeddelande ibland när jag använder mig av back funktionen från en asp sida till en tidigare, och ja jag använder en form för att generera den sidan jag ska tillbaks till. Men jag undrar varför jag bara får detta felmeddelande ibland, och inte alltid. Dessutom finns det nått smidigt sätt att lösa det på? Kör du post eller get på formen. Är det get så blir det ju inget sådant. Kör du post så får du meddelandet ovan. Det är inget felmeddelande. Det är en funktion. ok jag ska beskriva situationen, jag börjar med att i en form fylla i olika sök kriteria, och kör sedan denna fil "ShowResult.asp", den visar resultatet och jag trycker på en av posterna som den genererat. När jag kommit till den sidan trycker jag sedan back och då upkommer felet. Alltså i filen ShowResult.asp. Isök sidan används Post men jag plockar även upp vissa värden med Get i ShowResult.asp. Om jag ändrar till Get funkar det då? jag använder mig som sagt av både Post och Get nu:) Om det är en sökning så rekommenderar jag get. Det är ju så Google har. Blev något annat error när jag bytte till Get, helt sjukt den kunde inte exekvera samma SQL sats som tidigare. Regerade på Order By Datum Asc Limit 200 Har du ändrat Request.Form("xxx") till Request.QueryString("xxx").Form error vid användning av asp.
"Warning: Page has Expired The page you requested was created using information you submitted in a form. This page is no longer available. As a security precaution, Internet Explorer does not automatically resubmit your information for you.
To resubmit your information and view this Web page, click the Refresh button."Sv: Form error vid användning av asp.
Sv: Form error vid användning av asp.
Beskriv i vilken situation du får meddelandet? Är det t.ex. i ett forum efter det att en användare skapat en post. Går tillbaks. Då vill du ju inte att posten skall skapas om igen.Sv:Form error vid användning av asp.
Det konstiga är som sagt att ibland funkar det smärtfritt, funkade från jobbet idag men inte här hemma nu tex.Sv: Form error vid användning av asp.
Sv: Form error vid användning av asp.
Sv:Form error vid användning av asp.
konstigtSv: Form error vid användning av asp.
Tänk dock på att Querystringens totala gräns brukar vara begränsad. Begränsningen är beroende av webbrowser.
Detta är en skillnad mot att posta, då du kan skicka riktigt stora mängder data så som filer osv.