Hej! Som jag ser det är ett vanligt problem att det inte går att debugga Session_end. Inga felmeddelanden ges.Session_OnEnd körs aldrig (IIS 6 i IIS5-läge)
Har just gjort en liten grunka med ett par ASP-sidor och använder litet sessionsvariabler. Skulle behöva göra en rensning när en session "dör". Mitt problem är att Session_OnEnd aldrig körs.
Jag har testat med sessionstimeout på en minut och har kört några ASP-sidor för att skapa en session, sedan väntat ett par minuter, sedan fortsatt "surfa" på ASP-sidorna. På resultatet i webbläsaren ser jag att en ny session startas efter pausen, men Session_OnEnd körs inte för den gamla sessionen.
Jag har Windows 2003 Server Web Edition med IIS6 i IIS5-läge (p.g.a. en tredjeparts ISAPI-dll som inte verkar funka i IIS6-läge). Jag har slagit på "session state" i konfigurationen.
Något fel jag gör eller är detta en bugg i IIS/ASP-motorn? Har sett inlägg på webben som påstår att Session_OnEnd inte är tillförlitlig. Stämmer det?
Mvh,
KjellSv: Session_OnEnd körs aldrig (IIS 6 i IIS5-läge)
Om du har et fel i koden och förväntar dig att den gör en uppdatering så verkar det som den inte gör uppdateringen.
Du kan ju testa koden från en sida först.