Jag har en site som jag utvecklar och som nu skall få ett nytt utseende och nya funktioner. Vad har alla "apostrofer" för funktion? Om det är för att "escapa" fältnamnen prova använda brackets istället... <b>Vad har alla "apostrofer" för funktion? Om det är för att "escapa" fältnamnen prova använda brackets istället... </b> <b>Brackets används inte i MySQL. Där används `bakåtfnuttar`.</b>EOF på sidan men inte i PhpMyAdmin
Har i samband med detta också gått över till MySQL5.
Jag har en helt "vanlig" SQL-sträng som fungerar utmärkt i PhpMyAdmin men som blir .eof när asp-filen skall köra den. Gör om om SQL-strängen så den endast resulterar i antal träffar så får den rätt antal rader dock.
SQL="SELECT `ID`, `name`, `length`, `city`, `country`, `date` FROM `Events` WHERE `date` < '2006-12-27' ORDER BY `date` DESC, `ID` DESC "
Detta fungerar utmärkt i PhpMyAdmin men INTE i asp-filen. Det blir EOF
SQL="SELECT COUNT(`ID`) FROM `Events` WHERE `date` < '2006-12-27' ORDER BY `date` DESC, `ID` DESC "
Fungerar på båda sidor.
Edit:
SQL="SELECT `ID`, `name`, `length`, `city`, `country`, `date` FROM `Events` WHERE ID=94"
SQL ovan fungerar inte från asp-sidan heller - trots att post med det ID finns.
Sv: EOF på sidan men inte i PhpMyAdmin
<code>
SQL="SELECT [ID], [name], [length], [city], [country], [date] FROM Events WHERE [date] < '2006-12-27' ORDER BY [date] DESC, [ID] DESC"
</code>
...fast egentligen borde det väl funka utan "escaping"... eventuellt behövs det bara för date och kanske length... ifall dom är reserverade ord i MySQL..?Sv:EOF på sidan men inte i PhpMyAdmin
Brackets används inte i MySQL. Där används `bakåtfnuttar`.Sv: EOF på sidan men inte i PhpMyAdmin
ah, där lärde man sig nåt nytt...