Hej! Jag har sett någon artikel om detta på www.asptoday.com där det användes ett uttag från en börssajt och presenterade värdet på sin sida - kolla om du inte kan finna något där. Hej Pelle! Hej alla!Text ur en websida
Jag har tidigare skrivit och undrat hur man kan ta en del av en text från en internetsida och får in strängen i en variabel för att sedan använda den på en annan sida.
Jag fick tips att söka på msdn-news, men har inte funnit något bra.
Att göra detta i ett VB-program går hyffsat enkelt med hjälp av bla INET komponenten (Inet1.OpenUrl) men den kan jag ju inte använda på mitt webhotell...eller?
Hoppas nu förstår vad jag vill göra och kanske tom har något tips till mig!
Mvh PontusSv: Text ur en websida
Sv: Text ur en websida
Tackar för tips! Som en andra idé hade jag faktiskt tänkt mig ta data från en börssite. Men, trots att jag söker och letar så inte finner jag något vettigt! Jag kommer självklart att söka vidare men skulle det vara någon som vet var jag kan finna mitt svar redan nu så höra av er!
Pontus
(Trevligt forum du fått till Pelle! Förresten så är hela SAND online mycket bra!)Sv: Text ur en websida
Jag är fortfarande intresserad av att finna en lösning på hur man kan ta en text (del av) från en websida och använda på en annan.
Det fungerar med asp och om komponenten INET finns installerad på webhotellet, det är tyvärr så att den inte finns på "mitt" hotell.
Det borde väl finnas någon annan möjlighet även om jag själv har svårt att finna den.
Kan man tex läsa av texten i en frame från en annan? Då kanske man kunde ha en dold frame men få samma effekt som jag önskar.
Någon som vet, eller någon som har ett annat tips?
Pontus