Hej Det råkar inte vara så att arAr1 är något annat än numeriskt i databasen eller koden? när Request.QueryString("arID") = "" vill jag att alla ska hämtas så länge ar=objRS("arAr1"), men när Request.QueryString("arID") har något värde så ska alla hämtas med detta arID, alltå hålla på tills objRS.EOF. varför kör du inte den som en wheresats i sqlsträngen istället?problem med att loopa fram poster
Jag har lite problem Do While.
Har följande kod:
IF NOT Request.QueryString("arID") = "" THEN
Set objRS = objConn.Execute("SELECT spelare_statistik.statID, spelare_statistik.playerID, spelare_statistik.statSasongID, spelare_statistik.klubbID, spelare_statistik.klubbNamn, spelare_statistik.statMatcher, spelare_statistik.statMal, spelare_statistik.statAssist, spelare_statistik.statUtvisad, spelare_statistik.statPlusMinus, spelare_statistik.statRaddning, spelare_statistik.statInMal, spelare_statistik.statNollor, nhl_sasonger.arID, nhl_sasonger.arAr1, nhl_sasonger.arAr2 FROM nhl_sasonger INNER JOIN spelare_statistik ON nhl_sasonger.arID = spelare_statistik.statSasongID WHERE arID="&Request.QueryString("arID")&" ORDER BY arAr1 DESC, arAr2 DESC, statMal + statAssist DESC")
ELSE
Set objRS = objConn.Execute("SELECT spelare_statistik.statID, spelare_statistik.playerID, spelare_statistik.statSasongID, spelare_statistik.klubbID, spelare_statistik.klubbNamn, spelare_statistik.statMatcher, spelare_statistik.statMal, spelare_statistik.statAssist, spelare_statistik.statUtvisad, spelare_statistik.statPlusMinus, spelare_statistik.statRaddning, spelare_statistik.statInMal, spelare_statistik.statNollor, nhl_sasonger.arID, nhl_sasonger.arAr1, nhl_sasonger.arAr2 FROM nhl_sasonger INNER JOIN spelare_statistik ON nhl_sasonger.arID = spelare_statistik.statSasongID ORDER BY arAr1 DESC, arAr2 DESC, statMal + statAssist DESC")
END IF
Do While ar=objRS("arAr1")
Nu vill jag att den ska loopa runt sålänge ar= objRS("arAr1") eller så länge det det finns några poster i databasen.
Det fungerar så länge Request.QueryString("arID") = "" (är tom) men när den får ett värde så kommer texten fram plus ett felmeddelande:
error '80020009'
Exception occurred.
index.asp, line 1126
på raden:
Do While ar=objRS("arAr1")
Hur löser jag detta så det fungerar både när arID har ett värde och när den är tom??
Tacksam för all hjälp :D
Sv: problem med att loopa fram poster
Sen BÖR du se till att filtrera ut skadlig kod ur SQL-strängen. Request.Querystring är jättedumt.
//JohannesSv:problem med att loopa fram poster
Det funkar nu som det ska, bortsett från att när arID har ett värde så får jag felmeddelandet över det som hämtas.
Vet inte hur jag ska lösa det?? :S
ska man anv CLng(Request.QueryString("arID")) för att skydda sig på bästa sätt??Sv: problem med att loopa fram poster